INSTRUCCIONS GENERALS PER A TOTS ELS DOCUMENTS

Heu de fer 2 còpies: de cada escrit d’al·legacions que us proposem heu de fer 2 còpies.

L’original és pel Servei Català de Trànsit (o la Direcció General de Trànsit, si és el cas) i la còpia per vosaltres. El podeu presentar directament a una oficina d’aquest Servei, o bé, a qualsevol oficina de registre de la Generalitatde Catalunya. En aquest enllaç  podeu consultar els registres de la Generalitat que us són més propers.

També teniu l’opció d’enviar-lo per correu administratiu: heu de tenir en compte d’anar a Correus amb el sobre obert amb l’original dintre per enviar i la vostra còpia. Allí us segellaran els dos escrits i ja podreu tancar el sobre i entregar-lo per enviar.

Aquets passos els heu de repetir per cada document que tingueu, és a dir, conforme aneu rebent més documents els haureu de respondre un a un.

A més us recomanem que presenteu una queixa o reclamació al Síndic de Greuges (si l’expedient és del SCT) o bé al Defensor del Pueblo (si l’expedient és de la DGT).

Avís importat 1: no podem fer-nos responsables dels documents publicats a d’altres webs ni de l’assessorament donat que no sigui a la nostra pàgina web o des d’un correu-e amb l’extensió @catalunyadiuprou.cat
Avis important 2: recomanem a tothom que a tall merament informatiu i especialment si esteu en període de vacances fora de casa que visiti la web de Trànsit on podreu consultar si teniu alguna notificació pendent.
Sols cal que introduïu el vostre DNI i feu la consulta. Si la recerca fos positiva aneu al SCT més proper amb les dades obtingudes de la recerca, demaneu el vostre expedient i la notificació corresponent i ens comuniqueu via mail la gestió resultant.
Recordeu dues coses importants:
-Facilitar via scaner els documents
-Dir-nos si havíeu estat notificats prèviament sense problema via correu ordinari doncs ens ajudarà a resoldre els dubtes davant d’aquesta incidència.
En cas que el funcionari de Trànsit es negui a donar la notificació i la còpia del expedient, demaneu fulla per reclamació:
1. identifiqueu al funcionari si es possible sinó demaneu pel seu superior jeràrquic;
2. poseu data i hora del rebuig de la vostra petició;
3. us poseu en contacte immediatament amb els serveis jurídics del Catalunya Diu Prou.
Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Documentació pràctica, Peatges, Peatges, Preguntes freqüents. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

19 respostes a INSTRUCCIONS GENERALS PER A TOTS ELS DOCUMENTS

  1. sergio ha dit:

    un cop s’envia la qeixa al Síndic de Greuges o be al Defensor del pueblo que succeeix??? estic esperant que m’arribi la sanció per aquest any , espero una resposta, un saludo

  2. jordi esteban vea ha dit:

    després d’enviar el recurs corresponent, davant la denuncia rebuda (R-200), he rebut una NOTIFICACIÓ DE PROPOSTA DE RESOLUCIÓ que diu: Examinades les al.legacions i practicades les proves pertinents per a l’esbrinament dels fets i de les possibles responsabilitats, s’acorda proposar la sanció indicada. Consta a l’expedient l’acta de denúncia així com l’informe de retificació de la persona denunciant.

    Podeu dir-me que cal fer ara?.

  3. Guillem ha dit:

    Estic en la mateixa situació que el Jordi… què cal fer ara? Gràcies.

    • Marc ha dit:

      Jordi i Guillem, segons he entès ara l’únic que es pot fer és posar una al·legació. Trobareu el model aquí: https://diemproucatalunya.wordpress.com/2013/01/20/4-notificacio-de-proposta-de-resolucio/

      Igualment, a mi no em queda clar si hem de pagar la multa i posar l’al·legació o si no cal pagar la multa fins que ens contestin a l’al·legació presentada. I tampoc s’explica quin és el procediment exacte a seguir, però assumeixo que és el mateix que pels recursos posats anteriorment (anar al Registre i enviar-ho a Trànsit).

      • Roger Verdaguer ha dit:

        Estic en el mateix cas. L’altre dia vaig demanar quin recorregut tenia tot el procés i em van dir que després de rebre aquesta “notificació de proposta de resolució” encara es podia al·legar (tal com diu en Marc, hi ha documents en aquesta web per fer-ho). Després, encara poden tombar aquestes segones al·legacions que haurem presentat. Si fos així, és en el moment que la llei diu que s’ha de pagar la multa i encara es pot interposar RECURS. Després d’això, si tomben en recurs, només queda la via judicial. Això és el que em van dir. A més d’animar-me a continuar. De totes maneres trobo vexatori aquest via crucis que ens fan passar a tothora.

  4. Adela ha dit:

    Jo també em trobo en la mateixa situació que el Jordi i el Guillem, quin és el següent pas a donar? Gràcies

  5. Marta ha dit:

    Hola,

    Totes les vegades que he fet el no vull pagar he enviat després el requeriment de conductor amb les meves dades i el recurs que em vau facilitar. El problema és que ara m’han enviat la proposta de resolició:

    Examinades les al·legacions i practicades les proves petinents per a l’esbrinament dels fets i de les possibles responsabilitats, s’acorda proposar la sanció inidicada. Consta a l’expedient l’acta de denúncia així com l’informe de la persona denunciant.

    Haig de pagar 100€ , m’han arribat de cop 8 i suposo que m’arribaran més. (Tots els no vull pagar els vaig fer abans de l’entrada en vigor de la nova llei del 2013)

    Necessito ajuda urgent!!

    Que puc fer?

    Moltes gràcies

    Marta

  6. Son Goku DLuffy ha dit:

    Hola bon dia, jo igual que el Jordi i en Guillem també he rebut la NOTIFICACIÓ DE PROPOSTA DE RESOLUCIÓ i ja m’he descarregat el model que dieu, però tinc un dubte alhora d’omplir-lo.

    Concretament a dal de tot on diu: A l’atenció de la Sra. XXX aquí que hi hem de posar?

    I segon on diu: Cap del Servei Territorial de Trànsit de XXX? <—-Aquí em de posar Barcelona tal com posa a la notificació?

    Gràcies per avançat.

    • Judit ha dit:

      A l’atenció de la Sra.xxx jo tampoc sé què s’ha de posar però a Cap de Servei Territorial de Trànsit de xxx has de posar el mateix que et posa a la notificació adalt de tot a l’esquerra.

  7. Judit ha dit:

    Hola a tots i totes! Jo avui també he rebut la primera proposta de resolució i el text és igual que el de la Marta. Jo calculo que vaig fer uns 12-13 “no vull pagar” també abans de que entrés en vigor la nova llei. He omplert el full d’al·legacions que es troba en aquesta web però també tinc un dubte a l’hora d’omplir-lo. On diu: “Testifical, consistent en la declaració de xxx, amb DNI XXX, amb domicili al XXX, com a testimoni dels fets imputats, el qual pot donar raó dels fets imputats pel seu coneixement directe dels mateixos, essent interrogat de la certesa dels següents EXTREMS:
    – Si el conductor/a d’aquest vehicle, el dia dels fets, va reiniciar la serva marxa quan es va procedir a aixecar la barrera del peatge, i el senyal lluminós es trobava amb el disc verd” de qui són les dades que hem de posar? Les nostres mateixes? No em queda clar! Si algú em pot fer un cop de mà…

    Gràcies!

  8. Jaume ha dit:

    Molt moviment i despres et deixen mes tirat que un fuet! Aconsello a tothom buscar vies alternatives de circulacio, i en cas de no tenir mes remei que passar per autopista…..doncs pagar i s’acabat, jo es el que faig per evitar problemes futurs, com m’esta succeint i no rebre cap tipus d’ajuda.

    • Jordi ha dit:

      Estic d’acord. Quan les fotos ja no tenen efecte, s’obliden de la gent de bona fe que ens arrisquem a titol personal. Una llàstima.

    • Susana ha dit:

      Gracies per les aportacions de dades! …i no us desanimeu, sembla que han engegat una via judicial amb tots els casos que els van arrivant anteriors al canvi del Codi De Circuació que van fer aquest gener. Jo tambe estic amoinada perque m’han enviat la notificacio de proposta de resolució,(100 €) pero penso seguir amb les al.legacions.

  9. Amelia ha dit:

    Acabo de rebre la resolució sancionadora, pero he fet la darrera alegació que indiquen a aquesta pàgina, sembla que a partir d’aqui si no l’accepten o no pagues, iran per via judicial. Veurem com queda, jo esgoto totes les possibilitats. Per cert he rebut una notificació del sindic de Greuges i l’unic que diu es que recomana al Servei Catala De trànsit que retiri la denuncia. Pero com poderu comprovar, no fan ni p. cas, per tant m’agradaria saber de que serveis el Sìndic de Greuges.

  10. Retroenllaç: 12. Recurs extraordinari de revisió al Servei Català de Trànsit | Catalunya //// DiuProu

Deixa un comentari

