Escrit de queixa al Síndic de Greuges

En aquest enllaç podeu enviar una queixa al Síndic de Greuges, que hauria d’actuar davant d’un nombre important de queixes sobre aquest tema. Per emplenar la queixa aneu a l’enllaç següent:

Formulari per presentar una queixa: https://www.sindic.cat/ca/page.asp?id=90

1. Empleneu les vostres dades.

2. Queixa:

Que el Servei Català de Trànsit ha iniciat un procediment sancionador per no pagar un peatge amb el número d’expedient xx/xxxx

L’1 de gener de 2013 va entrar en vigor, a través de la Llei 17/2012, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2013 on, entre d’altres, a l’article 14, incorpora la modificació de la Llei 8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació de les autopistes en règim de concessió en els termes següents:

– introdueix explícitament l’obligació de pagar un peatge, omplint així el buit legal que existia fina a la data;

– dota expressament al personal de l’autopista de caràcter d’autoritat; i

– estableix mecanismes d’homologació de mitjans tècnics de captació d’imatges per tal de constituir prova de la infracció.

Per altra banda, també es modifica el Codi de circulació.

No hi ha hagut excessiva modificació en el tema de la autoritat dels treballadors del peatge, però sí incorpora la possibilitat d’acreditar les infraccions mitjançant mitjans tècnics que identifiquin als vehicles. En aquest sentit, una denuncia feta per un treballador en la que s’incorpori una fotografia homologada serà suficient per tal d’acreditar els fets i per tant, per iniciar un procediment sancionador sense masses possibilitats de defensa.

Amb aquestes modificacions queden expressament regulades les conductes típiques sancionables en un cas en que no es pagui un peatge, però això implica precisament un reconeixement explícit que els procediments sancionadors instruïts, a causa de no pagar un peatge, amb anterioritat a l’aprovació d’aquesta Llei queden exclosos de ser sancionats, donat que es demostra que realment no existia una previsió legal que definís la conducta sancionable en el moment en que s’imputa la infracció, i en atenció al principi de tipicitat i legalitat, no es pot sancionar allò que no està expressament prohibit, tal i com dèiem.

Tenint en compte que el fets denunciats van succeir abans de l’entrada en vigor d’aquestes modificacions legislatives (abans del dia 1 de gener de 2013) i que no hi ha cap prova de que aquests es produïren com s’estableix al procediment sancionador, és il·legal continuar un procediment sancionador sense el suport legal necessari.

Per tot el que s’ha exposat,

DEMANO AL SÍNDIC que tingui per presentat el present escrit, l’admeti, i en atenció a les al·legacions plantejades i una vegada realitzades les actuacions oportunes, sol·liciti al Servei Català de Trànsit que es dicti una RESOLUCIÓ ON S’ACORDI L’ARXIU DE L’EXPEDIENT NÚMERO xx/xxxx, sens perjudici dels recursos que aquesta part estimi convenients.

3. “Heu presentat una queixa sobre aquest assumpte a algun síndic local o universitari? A quin?” – si no heu presentat cap altre queixa heu de posar que NO i si n’heu posat alguna l’expliqueu.

4. “Hi ha algun procediment judicial obert relacionat amb aquesta queixa?” – si n’heu presentat algun l’expliqueu o si no n’heu presentat cap poseu NO.

5. Adjunteu la tramitació que heu fet fins ara amb el SCT escanejada.

6. Enviar

7. Tots els que envieu aquesta queixa al Síndic us demanariem que envieu una còpia o ho notifiqueu al nostre correu: juridica@catalunyadiuprou.cat

Aquesta entrada ha esta publicada en Documentació pràctica, Peatges, Peatges, Preguntes freqüents. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

18 respostes a Escrit de queixa al Síndic de Greuges

  1. Àlex ha dit:

    Si tinc 16 expedients, haig de fer 16 queixes? o bé, fer-ne una queixa indicant tots el expedients?
    Què recomaneu?

    • Doncs malauradament hauràs de fer 16 queixes per separat, cadascun té una referència i una data diferents.

      • Nessa ha dit:

        Una cosa és la tramitació dels expedients amb el SCT però per explicar tot això al Síndic, amb que li fem un correu i li diguem que tenim 16 expedients iguals ja es farà càrrec de la situació i no cal que la gent ens emboliquem més.

  2. Pep ha dit:

    Per si us serveix d’orientació, he trucat al Síndic per preguntar això i m’han dit que si volem omplir un formulari per a cada expedient no hi ha cap problema, però que també podem enviar la documentació completa d’un sol expedient i detallar els números d’expedient de la resta de sancions, indicant que totes elles segueixen un procés idèntic.

  3. Jordi ha dit:

    Hola sóc en Jordi, a què es refereix el punt 5: Adjunteu la tramitació que heu fet fins ara amb el SCT escanejada. Cal escanejar cada full de les al·legacions corresponents a un expedient en concret? cal escanejar la notificació que ens ha enviat el SCT? exactament què és el que hem d’escanejar? He mirat l’enllaç del Síndic i si no ho he entès malament tan sols es poden adjuntar 4 documents. Gràcies!

    • Adrià ha dit:

      Hola, jo també tinc el mateix dubte. Si que es cert que només es poden enviar 4 documents, però sempre es podrien ficar tots en un mateix pdf i ja està. El dubte és, quins exactament.
      Gràcies 🙂

  4. antoni cots ha dit:

    la resta de documents al correu electronic del sindic indicant el numero de expedient/s

  5. Pep ha dit:

    El més lògic per no embolicar la troca és crear un pdf per a cada expedient, i adjuntar-hi a dins tots els escrits rebuts i presentats.

    • Pep ha dit:

      Una cosa més. Heu de tenir en compte, però, que el formulari del Síndic només admet 4 arxius d’una grandària màxima d’1 mb cadascun, així que si voleu encabir-ho tot en un sol arxiu haureu d’escanejar en blanc i negre i guardar les imatges a una resolució baixa (100 ppp és suficient) per tal que el pdf resultant no sigui massa gran.

  6. Robert ha dit:

    Bona nit a tothom;
    Acabo de rebre resposta del Síndic de Greuges i la cosa no pinta gens bé.
    Per resumir, dir que el Síndic ha demanat tota una sèrie d’informacions al SCT al respecte de la campanya del #Novullpagar. De la informació rebuda del SCT, el Síndic arriba a la conclusió que les sancions pel #Novullpagar tenen cobertura legal i per tant son aplicables les multes. El Síndic es limita a demanar al SCT l’arxivament de les sancions però només com a recomanació a l’entendre que no te empara legal per exigir-ho.

    Jo no m’hi entenc gens en aspectes juridics i legals però a primera vista i pel que he llegit de la resposta del Síndic sembla que la cosa la tenen ben lligada juridicament. Així que espero que la via judicial encetada amb el contenciós-administratiu que heu presentat el tingueu ben fonamentat per tal de tenir alguna possiblitat d’èxit.

  7. Àlex ha dit:

    He llegit la carta que m’ha adreçat el Síndic. De la lectrura puc deduïr que si nego els fets, el denunciant ha de demostrar la veracitat de la denúncia. Tinc 19 expedients en diferents estats, algú em pot dir si puc modificar les al·legacions dient que no reconec els fets pels quals he estat denunciat? De fet, en totes les al·legacions he demanat al SCT que practiqui una prova testifical per poder demostrar que no vaig cometre l’infracció però aquesta prova no ha volgut ser practicada.

  8. Frank ha dit:

    El Síndic no serveix per res, no perdeu el temps, ho dic per experiència. Només pot fer recomanacions perquè les seves resolucions no son vinculants. Penso esgotar la via administrativa però estic segur que acabaran robant del meu compte l’import que vulguin, només desitjo que s’ho gastin en quimioteràpia.

  9. Lydia ha dit:

    Gràcies a tothom per els comentaris m’ha servit de guia, ja que tot@s tenim els mateixos dubtes. Anim i força

    Salut

  10. Joan R. ha dit:

    Hola, jo ja he fet dos recursos de reposició i he enviat les queixes al Síndic tal i com recomana la pàgina. He enviat un correu als del Catalunya Diu Prou per saber l’estat de la querella conjunta i afegir-m’hi però no em responen. Jo, com molts de vosaltres, no penso pagar. De moment només tinc dues resolucions sancionadores però si m’arriben totes les que tinc iniciades serien unes 10 i òbviament no penso deixar que el SCT em foti 1000 euros per culpa d’Abertis.

    Algú sap, doncs,com està l’estat de la qüestió?

  11. manel ha dit:

    Hola a tots,
    a més de les baralles que tenim amb els SCT i altres, i a banda de queixar-nos al Síndic, se m’ha acudit començar una campanya de signatures a pàgines tipus “change.org” o similars, demanant-li al “honorable” que mani arxivar les multes il·legals.
    Si algú de vosaltres té idea de fer-ho i ganes d’engerar-ho, potser que s’animi perquè les multes ja están resoltes i ja s’han de pagar.
    Li vaig trametre la idea als de juridicadiuprou i els hi va sonar bé, però suposo que van molt liats perquè no m’han tornat a dir res…
    Salut i ànims. Estem tots igual i no som pocs.

  12. jose ha dit:

    Hola Manel. A mi la teva idea em sembla molt bona. Francament jo no me la puc jugar gastant-me els calers per la vida judicial. Em sento del més enganyada. On estan els de Solidaritat Catalana que parlaven de que tenien un fons de provisió?
    I la jugada de requerir identificació pel Testra?
    A mi ja m,ha tocat pagar 400€ pq em vaig refiar de que m,arribaria el requeriment, i el que em va arribar és la multa. Aquesta sí que va arribar, i ben certificada!
    Som 3a casa i tots a l,atur.
    Ja no em refio de res, i l,únic que puc esperar és que per pressió social arxivin el cas.
    Movem lo del Change.org!
    Algú sap com va el tema?

  13. Retroenllaç: 12. Recurs extraordinari de revisió al Servei Català de Trànsit | Catalunya //// DiuProu

Deixa un comentari

