Canvien la llei per poder sancionar a #novullpagar. I fins ara que han fet?

El govern ha modificat les lleis per poder sancionar a les persones que deixin de pagar les autopistes, és una modificació de llei vergonyant  i feta a la mida d’una empresa privada, en aquest cas les concessionàries, però també deixa en evidència que fins ara les sancions als conductors de la campanya #novullpagar, sancionant-los amb la llei de Trànsit i utilitzant els cobradors del peatge com a si fossin agents d’autoritat, ha estat fet fora de la llei i de forma totalment irregular, per això el govern espanyol l’ha hagut de modificar.

El BOE publica una modificació en els articles 14 i 29 de la Llei 8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació de les autopistes en règim de concessió, que afecta directament al pagament de peatges i en l’article 18 del Reial Decret Legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s’aprova el text articulat de la Llei sobre Trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, i que afecta directament als conductors que deixin de pagar els peatges.

En la modificació de l’article 14 de la Llei 8/1972, el nou  redactat diu com l’anterior que el concessionari de l’autopista té dret a percebre dels usuaris de la via, per la utilització de les instal·lacions viàries, el peatge que correspongui per aplicació de les tarifes aprovades.

Però s’afegeix que els usuaris de les autopistes estan obligats a abonar l’import del peatge que correspongui segons la tarifa aprovada, i que el seu impagament constitueix una infracció administrativa que serà objecte de la corresponent sanció d’acord amb la normativa de la Llei sobre trànsit, prèvia denúncia pels agents de policia encarregats de la vigilància del trànsit o del personal del concessionari.

També dóna capacitat al personal concessionària de l’autopista per denunciar l‘impagament del peatge del presumpte infractor, podent sol·licitar l’auxili de l’autoritat pública encarregada de la vigilància del trànsit en casos de resistència a la identificació per part de l’usuari, i també afirma que la denúncia haurà de reunir els requisits suficients en relació amb la.

L’altre modificació és a l’article 29 que manté el redactat de que el personal encarregat de la vigilància de l’autopista, en absència dels agents públics competents, i quan per l’excepcionalitat de la situació es requereixi, pot adoptar les disposicions necessàries amb vista a la regulació i ordenació del trànsit formulant, si escau, les denúncies procedents acord a la normativa de trànsit, circulació de vehicles i seguretat viària, i quedant  investits temporalment de caràcter d’autoritat.

Però afegeix com a nou redactat que les denúncies formulades pel personal de l’empresa concessionària tindran valor de mitjà de prova per acreditar els fets denunciats.

També amb efectes a partir d’1 de gener de 2013 i vigència indefinida es canvia el redactat del Reial Decret Legislatiu 339/1990, i s’afegeix la paraula impagament a l’article 18, apartat g / que ara diu: El titular o l’arrendatari, en el cas que consti en el Registre de vehicles, serà responsable de les infraccions per estacionament o de impagament dels peatges de les vies que el tinguin regulat, llevat dels supòsits en que el vehicle tingui designat un conductor habitualo s’indiqui un conductor responsable del fet.

I també especifica que “la circulació per autopistes o autovies subjectes a peatge, taxa o preu públic requerirà el pagament del corresponent peatge, taxa o preu públic”

Josep Maria Bellmunt

 

Anuncis

2 respostes a Canvien la llei per poder sancionar a #novullpagar. I fins ara que han fet?

  1. Toni Compte ha dit:

    A l´assemblea del dia 12 m´agradaria proposar portar aquestes modificacions legislatives al Constitucional, (fins que no obtinguem la independència aquest és l´òrgan judicial al que per desgràcia ens hem de dirigir). Le lleis de caràcter Mercantil regulen les relacions comercials entre empreses o entre empreses particulars, i no es poden traslladar a l´àmbit del Trànsit, on el que s´hi legisla és el comportament dels conductors i la normativa per evitar accidents i per aconseguir la fluïdesa necessària per que aquest trànsit sigui el més efectiu possible. Tampoc veig clar que al personal de cabina d´un peatge se´l pugui dotar de la condició d´Agent de l´Autoritat sense tenir cap titulació que l´habiliti per a exercir aquest càrrec. Ens podem trobar amb un individu que sense tenir ni tan sols el permís de conduir, estigui formulant denúncies a tort i a dret. En quin país civilitzat s´ha vist això? Si no els parem els peus, anirem veient com els pocs comportaments democràtics que encara els queden als nostres administradors polítics, s´aniran esvaint mica en mica fins que tornarem al passat. La pitjor dictadura és aquella en la que els seus ciutadans creuen estar en una democràcia.

  2. Pau Terol ha dit:

    Secundo, Josep Maria!

    Companys, hem d’anar tots a la reunió del dia 12, si us plau, que cadascú en faci la màxima difusió!!!

    Joan Fuster (escriptor valencià i lluitador efèrrim contra la dictadura i en pro del català i la llibertat): “Tota llei que no fem nosaltres serà feta contra nosaltres”

    Pau Terol
    (Reus)

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s